سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهینه سازی چه چیزی است؟

 سئو سایت

در شرایطی که شما ادراک اول ای از بهینه سازی داشته و از عارضه ها اهمیت آن آگاهید میتوانید بی خیال و خاطر این نصیب گردیده و به نصیب دوم بروید. با این وجود سفارش می‌کنیم که دست کم بخش راهبرد های بهینه سازی از لحاظ گوگل و بینگ را در وسط این مقاله از دست ندهید.

 

برای استارت سفارش می‌کنیم که ویدئوی تحت را ببینید:

 

برای سایر افراد این نصیب میتواند مبنا فهم و شعور آنان نسبت به قضیه seo را صورت داده و اعتماد به نفسی در آنان برای یادگیری مابقی نصیب ها تولید کند.

 

دسترسی سریع:

 

بهینه سازی چه چیزی است؟

مبانی موتورهای کاوش

چرا بهینه سازی مهم میباشد؟

آیا اینجانب نیاز به استخدام کارشناس بهینه سازی، مشاور یا این که تاکسی seo دارم؟

بهینه سازی کلاه سپید در قبال seo کلاه سیاه

موتورهای کاوش هدف ها مشترکی با صنعت بهینه سازی دارا هستند

براورده کردن نیاز یوزرها

مقایسه seo داخلی و سئوی خارجی

هدف ها تارنما خویش را بشناسید

بهینه سازی چه چیزی است؟

بهینه سازی برگرفته از واژه و کلمه بهینه سازی (مخفف عبارت Search Engine Optimization) راهکاریست در سمت ارتقا کمیت و کیفیت ترافیک تارنما با به کار گیری از اکران سایت شما در نتیجه ها طبیعی کاوش.

 

بهینه سازی چه می باشد؟

برخلاف ظواهر داستان که seo را برای موتورهای کاوش نشان میدهد، البته در واقع seo طولانی تر با یوزرها سایت در رابطه میباشد. چرا‌که خویش موتورهای کاوش نیز به یوزرها خویش متعلق می باشند. seo در موقعیت کلی در رابطه چیزهاییست که اشخاص در موتورهای کاوش در پی آن می باشند، جواب هایی که در‌پی آن می‌شوند، کلماتی که برای کاوش از آن به کار گیری می‌کنند و همچنین محتوایی که دوره خویش را برای آن صرف می‌نمایند. دور اندیشی از جواب این پرسش ها موجب رابطه شما با کاربرانی گردیده که از وب برای یافتن جواب به پرسش هایشان استعمال میکنند.

 

تدبیر از مراد های یوزرها در یک سمت و ارائه پاسخی صحیح بدین آمال در شکلی قابل مشاهده و شعور برای موتورهای کاوش از سمت دیگر، دو روی سکه seo میباشد.

 

مبانی موتورهای کاوش

موتورهای کاوش به مانند ماشین های پاسخگویی میباشند. آن ها دربین میلیارد ها محتوا به کاوش پرداخته و با آنالیز هزاران فاکتور تشخیص می هند که کدام محتوا بیشترین قربت را به جواب سوال شما داراست.

 

موتورهای کاوش تمام این امور را نخست به واسطه کشف و فهرست بندی محتوا به عنوان پایش و ایندکس انجام میدهند. بعد از آن این حاصل را ذیل پروسه دیگری با اسم سکو بندی، برای یوزرها تر و تمیز می‌نمایند. ما در نصیب دوم این راهنما به تعریف اضافه عملیات های پایش، ایندکس و مرتبه بندی میپردازیم.

 

کدام نتیجه ها کاوش، ارگانیک یا این که طبیعی میباشند؟

حاصل ارگانیک کاوش آنهایی می باشند که در اثر seo تولید گردیده و فقط با هزینه کردن در سیستم تبلیغاتی گوگل اکران داده نشده اند. شناسایی حاصل ارگانیک از حاصل تبلیغاتی بسیار سهل و آسان میباشد. نتیجه ها تبلیغاتی دارنده برچسب Ad در کنار خویش می‌باشند. البته امروزه با وجود تغییرات در طریق های کاوش، چه‌طور می قدرت حاصل ارگانیک را از سایر تفکیک کرد؟

 

امروزه حاصل کاوش (با اسم درست SERP) دربرگیرنده ترکیبی از تبلیغات و نتیجه ها ارگانیک پویا تریست. از مثال نتیجه ها طبیعی کاوش پویا می شود به بخش هایی با تیتر Answr Box، People Also Ask، اسلاید تصاویر، و اکثری از سایر مورد ها اشاره نمود. این مشخصات با دقت به چیزی که یوزرها در پی آن می‌باشند در اکنون افزایش و تغییر تحول میباشند.

 

برای مثال در حالتی‌که عبارت \"آب و هوای تهران\" را در گوگل کاوش فرمایید، با فیض ای در بالای برگه مواجه خواهید شد که به پیش گویی آب و هوای تهران در چندین روزه آینده پرداخته میباشد. تحت عنوان مثالی دیگر، در صورتی‌که شما عبارت \"پیتزا تهران\" را کاوش نمائید، سه فست فودی که ارائه کننده پیتزا در تهران می‌باشند را مشاهده می‌کنید.

 

این که موتورهای کاوش برای درامدزایی از تبلیغات به کار گیری میکنند چیز طبیعیست. انگیزه آن ها ارائه جواب های بهتر به یوزرها، رجوع و برگشت آن‌ها به موتورهای کاوش در آینده و صرف دوره اضافه یوزرها در نتیجه ها کاوش میباشد.

 

برحی از تجهیزات گوگل مانند featured snippets یا این که related questions ذیل تاثیر بهینه سازی می‌توانند باشند. در عین حالا بعضا دیگر از این مشخصات پایین تاثیر seo نیستند. مثلا داده های گرفته گردیده از وبسایت هایی مانند Wikipedia، WebMD و IMDB به خیال و خاطر اعتبار بالای این منابع میباشد.

 

چرا seo مهم میباشد؟

با اینکه تبلیغات، شبکه‌های‌مردمی و دیگر پلتفرم ها می‌توانند در تولید ترافیک برای تارنما موءثر باشند، البته منشا اصلی ترافیک وب سایت ها موتورهای کاوش میباشند.

 

نتیجه ها طبیعی درصد بیشتری از ترافیک را به طور معمول کسب میکنند. مثلا طبق تحقیات صورت گرفته فقط 2.8% یوزرها آمریکایی بر روی تبلیغات گوگل کلیک می‌کنند. به صورت خلاصه بهینه سازی مجال کسب ترافیک 20 برابری نسبت به تبلیغات کلیکی در تلفن همراه و گوگل تولید می نماید.

 

بهینه سازی یکی صرفا طرز های بازاریابیست که در چهره پیاده سازی درست، تاثیر آن در حین عصر ارتقاء نیز مییابد. درصورتی که که شما دارنده محتوایی در سایت باشید که مستحق کسب مرتبه باشد، ترافیک کسب گردیده از این محتوا در زمان دوره ارتقاء نیز پیدا خواهد کرد، در حالی که تبلیغات برای اعمال شدن نیاز به صرف هزینه و شارژ کردن اکانت داراست.

 

موتورهای کاوش در هم اکنون هوشمند خیس شدن می‌باشند، ولی در عین هم اکنون نیاز به امداد ما نیز دارا‌هستند. seo وبسایت به موتورهای کاوش امداد می‌نماید تا داده ها محتوای وبسایت را به طور بهتری فهم نمایند و از این رو محتوای وبسایت به صورت قابل قبولی ایندکس گردیده و در نتیجه ها کاوش به اکران در بیایند.

 

آیا اینجانب نیاز به استخدام کارشناس بهینه سازی، مشاور یا این که ماشین کرایه ای بهینه سازی دارم؟

بسته به عشق و علاقه شما به یادگیری و پیچیدگی تارنما می‌توانید بعضی از مبانی seo را خویش نیز در آن پیاده سازی فرمائید. شاید هم به‌این سود برسید که امداد به چنگ آوردن از یک کارشناس میتواند مورد بسیار بهتری باشد. هر دو نحوه خوب میباشد.

 

در صورتیکه در آخر تمایل به استخدام کارشناس بهینه سازی گرفتید، توجه داشته باشید که ارائه دهندگان سرویس ها بهینه سازی، دارنده کیفیت کاری متفاوتی میباشند. آشنایی طریق تعیین یک کمپانی بهینه سازی میتواند موجب ذخیره دوره و منابع مالی شما شود، به دلیل آنکه تکنیک های خطا بهینه سازی زخم های جبران ناپذیری به وبسایت شما خواهند زد.

 

بهینه سازی کلاه سپید در قبال seo کلاه سیاه

بهینه سازی کلاه سپید به تکنیک هایی اطلاق میشود که دربرگیرنده استراتژی ها و راهکارهاییست که از قانون ها موتورهای کاوش پیروی مینمایند. تمرکز اصلی این راهکارها، ارائه محتوایی با ارزش به یوزرها میباشد.

 

مقایسه seo کلاه سپید و seo کلاه سیاه

seo کلاه سیاه به تکنیک هایی اطلاق میگردد که سعی بر فریب موتورهای جسنجو دارا هستند. با اینکه ممکن میباشد seo کلاه سیاه موجب ارتقاء درجه وب سایت گردد ولی، ریسک پنالتی شدن و بیرون شدن از نتیجه ها کاوش را ارتقا می‌دهد. وبسایت های پنالتی گردیده به مانند موسسات ورشکسته می‌باشند. این مورد نیز دلیلی برای اعتنا بیش تر در هنگام تعیین کارشناس بهینه سازی میباشد.

 

موتورهای کاوش هدف ها مشترکی با صنعت بهینه سازی دارا هستند

موتورهای کاوش عشق و علاقه مند به یاری کردن به شما در وصال به پیروزی می‌باشند. حتی گوگل دارنده راهنمای ابتدایی بهینه سازی برای جدید واردها میباشد. همینطور آنان از سعی های جامعه سئوکاران پشتیبانی نیز مینمایند. کنفرانس های دیجیتال مارکتینگ مانند Unbounce، SearchLove و MozCon هواره مهندسین و نمایندگان موتورهای کاوش را به سمت خویش جذب مینماید.

 

گوگل به وبمسترها و متخصصین seo از روش فروم Webmaster Central Help امداد می‌نماید. متاسفانه بینگ فروم وبسمترهای خویش را در سال 2014 متوقف نموده است.

 

با اینکه راهبرد وبمسترها در موتورهای کاوش با یگدیگر متعدد می‌باشند، البته ضوابط نخستین آن ها مشابه به هم میباشد: سعی بر فریب موتورهای کاوش نکنید. در قبال تجربه کاربری خیر و خوبی را برای بازدیدکنندگان خویش ساخت فرمایید. چهت نیل به چنین هدفی از فرمان العمل موتورهای کاوش استعمال کرده و به نیاز یوزرها جواب قابل قبولی دهید.

 

راهبرد وبمستر گوگل

مقررات بنیادی:

صفحه های تارنما را برای یوزرها و خیر موتورهای کاوش بسازید.

یوزرها خویش را فریب ندهید.

از انجام ترفندهای غیر معمول با انگیزه افزایش جایگاه وب سایت دوری کنید. برای شناسایی این سیرتکامل ترفندها گذشته از اجرای آن‌ها مدام از خویش بپرسید که \"آیا انجام این فعالیت به یوزرها اینجانب امداد می‌کند؟\" یا این که \"در فیس عدم وجود موتورهای کاوش اینجانب دست به چنین کاری می زدم؟\"

مدام در اندیشه انجام کارهایی باشید که موجب خاصتر شدن وبسایت شما، گران بها خیس شدن و دیدنی خیس شدن آن می‌گردد.

از چه چیزهایی اجتناب کنیم؟

ساخت محتوای اتومات و ماشینی

پیوند سازی غیر طبیعی

تولید صفحه ها فارغ از محتوای اورجینال

پنهان کاری (Cloaking) - اکران ورژن متفاوتی از ورقه به موتورهای کاوش

نهفته کردن متن و پیوند ها

صفحه ها Doorway - صفحاتی که باهدف کسب سکو و انتقال یوزرها به اینترنت سایتی دیگر ساخته می گردند

راهبرد وبمستر بینگ

مقررات بنیادی:

محتوای جامع و دیدنی در تارنما منتشر نمایید.

تیتر صفحه های را بدیهی و دارای ارتباط بنویسید.

پیوند ها تحت عنوان سیگنالی از محبوبیت محسوب گردیده و بینگ به سایت های دارنده پیوند های خوب و طبیعی جایزه میدهد.

کار در شبکه‌های‌اجتماعی و اشتراک اضافه لینک و پیوند های وبسایت در آن، در دراز زمان بر روی جایگاه سایت شما تاثیر گذارند.

سرعت بار گذاری سایت در کنار تجربه کاربری، ادله مهمی محسوب میگردند.

از متن جایگزین برای تصاویر به کارگیری فرمایید تا بینگ بتواند محتوای وبسایت را بهتر فهم نماید.

از چه چیزهایی اجتناب کنیم؟

محتوای ضعیف، صفحه ها دارنده تبلیغات فراوان یا این که صفحاتی که فقط با انگیزه انتقال یوزرها به دیگر وب سایت ها ساخت گردیده اند.

تاکتیک های بد پیوند سازی که فقط با انگیزه ارتقاء تعداد لینک و پیوند ها پیاده سازی گردیده اند.

یو آر ال های پاک، ظریف و دارنده عبارات کلیدی یو آر ال های بهتری می‌باشند. پارامترهای متغیر در لینک و پیوند ها موجب تولید ایراد محتوای تکراری در سایت میشوند.

یو آر ال های کوتاه، توصیفی و فقط دارنده کاراکترهایی الفبایی مدام پینشهاد میگردند.

نهفته کردن پیوند در قالب جاوا اسکریپت، مکان نما، سیلورلایت و مشابه اینها.

محتوای تکراری

به کارگیری بی رویکرد از عبارات کلیدی

پنهان کاری – اکران دو ورژن مختلف از کاغذ به یوزرها و موتورهای کاوش

راهبرد اکران کسب و شغل های محلی در گوگل

در حالتی که کسب و فعالیت متبوع شما برای seo یک مغازه محلیست یا این که اینکه برای ارائه سرویس ها به یوزرها نیاز به مراجعت به مکان استفاده کننده هست، جز کسب و شغل های قابل لیست در Google My Business تلقی میشود. گوگل برای این جور کسب و شغل های محلی دارنده راهبرد هاییست که در رئیس آنان بایست از آنان تبعیت نمائید.

 

قانون ها بنیادی:

شما برای تثبیت کسب و فعالیت در Google My Business باید دارنده یک نشانی معین باشید. اصلا مهم نیست که مشتریان به سراغ شما بیایند (مانند آرایشگاه) یا این که اینکه شما قرار بر مراجعه به مکان مشتریان داشته باشید (مانند لوله کش ها).

داده ها منظور گردیده از کسب و کارتان را با صداقت درج فرمایید. اطلاعاتی از قبیل اسم کسب و عمل، شماره تلفن، نشانی سایت، مدل بندی کسب و عمل، ساعت های کاری و دیگر موردها.

از چه چیزهایی اجتناب کنیم؟

درج کسب و فعالیت های غیر واجد موقعیت در Google My Business

درج داده ها کسب و فعالیت به صورت نا درست مانند به کارگیری بی راه و روش از عبارات کلیدی یا این که اسم مکان در تیتر کسب و فعالیت، یا این که درج نشانی های جعلی برای کسب و امور

استعمال از نشانی صندوق پستی های اجاره ای برای کسب و امور

درج نقدهای جعلی در بخش انتقاد و باز نگری کسب و امور یا این که درج انتقاد های منفی جعلی برای رقبا

مشکلات ابتدایی نشات گرفته از ادراک اشتباه از راهنمای Google My Business گوگل

آیا کسب و فعالیت شما در میان المللیست؟

کسب و شغل های محلی پیرو کسب سکو در عبارات کلیدی به صورت \"اسم سرویس ها + اسم شهر\" یا این که \"اسم سرویس ها + نزدیک اینجانب\" میباشند. انگیزه آنان جذب مخاطبین حول مکان فیزیکی خودشان میباشد. با این حالا تمام کسب و امور این سیرتکامل فعالیت نمیکنند. بخش اعظمی از آنان مخاطبین هدفشان محدود به مکانی یگانه نشده و در سطح جهانی کار مینمایند. در شرایطی‌که که کسب و فعالیت شما چنین شکلی دارااست، بی تردید بخش seo در بین المللی در بلاگ را مطالعه فرمائید.

 

براورده کردن نیاز یوزرها

به جای تخطی از این مقررات، تلاش فرمائید که نیازهای یوزرها را شعور و آنگاه آنان را براورده نمایید. استفاده کننده بعد از جستجوی یک عبارت، احتمالا نیاز مشخصی داراست. این نیاز میتواند جواب به یک سوال، بلیط کنسرت یا این که تصویری از یک درخت باشد. هر آنچه که می‌باشد، محتوای ما بایست نیاز اورا براورده نماید.

 

در صورتی شخصی در گوگل عبارت \"بند\" را کاوش نماید، آیا خواسته وی بند موسیقیست یا این که بند کفش؟ وظیفه شما تحت عنوان یک سئوکار اینست که محتوایی متناسب با نیاز یوزرها برای وی تهیه و تنظیم کرده و با فرمت دلخواه وی در وبسایت به اکران بگذارید.

 

پیروز نیازهای یوزرها عباتند از:

 

داده ها: کاوش در‌پی داده ها: مثلا: \"شایسته ترین لپ تاپ برای عکاسان کدام میباشد؟\"

وضعیت: مثلا جستجوی تارنما مشخص و معلوم مانند \"دیجی مال\"

خرید: کاوش برای خرید چیزی: برای مثال: \"خرید لپ تاپ سبک\"

شما میتوانید با جستجوی واژه یا این که عبارت آیتم نظرتان در گوگل یک فهم اجمالی از نیاز یوزرها را با دقت به مورد های اکران داده گردیده در نتیجه ها کاوش کسب نمایید. برای مثال چنانچه کانال ای از تصاویر در حاصل کاوش ظواهر شدند، می اقتدار تا حدی برداشت کرد که چیره یوزرها از جستجوی این کلمه و واژه کلیدی درپی تصاویری از آن می‌باشند.

 

همینطور چک نمایید که محتواهای دارنده جایگاه های برتر در نتیجه ها کاوش چه چیزی را به کاربرانشان ارائه کرده اند. آنگاه تصور کنید که چه گونه می قدرت محتوایی بسیار گرانبها خیس از آن‌ها در اینترنت سایتتان منتشر نمایید.

 

نشر محتوای دارای ربط و کیفیت خوب موجب کسب سکو های بهتر در حاصل کاوش گردیده و مهم خیس از تمامی یوزرها به مارک شما اعتماد بیشتری خواهند کرد. پیشین از انجام تمامی این امور می بایست در آغاز هدف ها وبسایت را معلوم کرده تا برنامه seo قابل قبولی را پباده سازی فرمائید.

 

مقایسه بهینه سازی داخلی و سئو آف پیج

بهینه سازی را می شود به دو نصیب seo داخلی و offpage seo تقسیم کرد.

 

seo داخلی بر روی فاکتورهایی از درجه بندی گوگل متمرکز میباشد که مستقیما به موقعیت کاغذ متبوع برای سئو متعلق میباشد. مانند هدینگ ها، محتوا و ساختار برگه.

 

سئوی خارجی بر روی فاکتورهایی متمرکز میباشد که گوگل در بیرون از وب سایت شما به آن دقت می‌نماید. این فاکتورها به دیگر منابع مانند شبکه‌های‌مردمی، بلاگ های فعال در مورد کاری شما و سوابق شخص کاوش کننده متعلق میباشد.

 

این دو جور بندی بهینه سازی گوناگون از یکدیگر می‌باشند، البته الزاما باید در هر دو بسیار خوب کار کرد. برای شعور بهتر این داستان مثالی را خدمتتان پهنا می‌کنیم.

 

فکر کنید که شما میزبان ای با یک باغچه در رو به روی آن میباشید و یک مسیر نیز از درب بیرونی منزل تا خویش منزل موجود است که از این باغچه می گذرد. دو نمایش ذیل را در لحاظ بگیرید.

 

نمایش اولیه: باطن منزل شما به شیوه شگفت انگیزی پاک بوده البته تراس آن بسیار نا مرتب و آلوده و کثیف میباشد. چیزی که در‌این نمایش رخداد می زمین‌خورد این میباشد که با وجود داشتن پاک ترین منزل از باطن، البته به جهت آلوده بودن خارج آن، کسی وارد این منزل نمی‌گردد.

 

این نمونه همانند عدم انجام seo و سئو فرنگی وب سایت میباشد. شاید تارنما شما محتوا و ظواهر بسیار خیر و خوبی داشته باشد، البته به سیرتکامل ایست که هیچ کس اعتباری برای آن قائل نمیگردد. کسی تارنما لبریز محتوای شمارا نمی بیند به دلیل آنکه ترافیکی کسب نمیکنید.

 

نمایش دوم: تراس منزل بسیار پاک، ولی باطن منزل پر‌از سرو صدا و سر وصدا میباشد.

 

اکنون موقعیت را بالعکس فرمایید. باغچه شما بسیار پاک و زیباست و اشخاص متعددی را به سمت آن جلب می‌کند. ولی باطن منزل مانند یک حیطه نبرد زده میباشد و بازدیدکنندگان پس از چندین ثانیه کوتاه آن را شکاف می‌نمایند.

 

وقتی که کاربری صحیح بعداز ورود به یکی‌از صفحه های وب سایت آن را شکاف نماید، گوگل آن را به منزله گریز استفاده کننده دانسته. هر چه واحد سنجش این فرار و گریز (بانس ریت) اضافه باشد (تعداد کاربرانی که تخت‌گاز و پس از دیدن فقط یک ورقه از وبسایت آن را سوراخ میکنند)، گوگل درجه تحت تری به آن کاغذ خواهد بخشید.

 

به همین عامل میباشد که انجام seo داخلی و سئو آف پیج به هم پا یکدیگر ضروریست.

 

هدف ها تارنما خویش را بشناسید

هر اینترنت سایتی با دیگری مختلف بوده و از این رو وبمستر وبسایت می بایست هدف ها تجاری آن را فهم نماید. فهم و شعور این هدف ها به شما امداد می نماید تا حوزه های مهم در بهینه سازی را معلوم کرده و برای خویش معیارهایی تعریف و تمجید نمائید. همینطور این عمل به شما اذن میدهد تا تحت عنوان سئوکار ترازو های قابل چک به روسای خویش ارائه دهید.

 

پارامترهای شما برای اندازه گیری واحد سنجش پیروزی در بهینه سازی کدامند؟ شما می بایست مدام این پارامترها را یادداشت نمائید. پارامترهای رایج در‌این خصوص عبارتند از:

 

مقدار فروش

تعداد دانلود

تعداد نام نویسی در روزنامه ایمیلی

تثبیت فرم های تماس

تماس های تلفنی

شاید برای شما دیدنی اعتنا بوده باشد که سکو وبسایت و ترافیک آن در‌این لیست قرار نداشتند. بایست پهنا کنیم که‌این عمل با دوراندیشی صورت گرفته میباشد. البته شاید شما در اینجا بگویید که \"اینجانب در اینجا هستم تا با یادگیری seo به ارتقاء درجه و ترافیک سایتم امداد کنم، ولی شما میگویید که اینها هدف ها مهمی نیستند؟!\"

 

اتفاقا شما صحیح شنیده اید. seo موجب ارتقاء مرتبه وبسایت و در سود آن کسب ترافیک طولانی تر برای آن می‌گردد. ولی نکته اینجاست که سکو و ترافیک آخر داستان وجود ندارد. در صورتیکه با وجود مرتبه خوب، کسی بر روی تارنما شما کلیک نکند، این سکو بهره ای نخواهد داشت. همینطور در‌حالتی که با وجود ترافیک بالا، کسی از دکان اینترنتی شما خرید نکند، این ترافیک نیز ارزشی نخواهد داشت.

 

مثلا شما کدام یک از سناریوهای پایین را می پسندید؟

 

1000 بازدید ماهانه از وبسایت و 3 خرید با اینترنت از آن

300 بازدید ماهانه از سایت و 40 خرید با اینترنت از آن

در شرایطی‌که انگیزه شما به کار گیری از seo برای ترافیک بیش تر با انگیزه فروش فراتر باشد، مطمئنا شما دو‌مین نمایش را گزینش میکنید. گذشته از استارت بهینه سازی هدف ها تجاری خویش را معین کرده و آن گاه از بهینه سازی چهت نیل به آن ها استعمال فرمائید.