سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه مرورگر وب سایت درست را پیدا می کند؟

 

هنگامی که اسم در وب سایت در address foo مرورگر تایپ میشود تعدادی چیز متفاوت رخداد می افتد تا تارنما درست یافت و اکران داده شود. در آغاز اسم domain به نشانی IP وبسایت ترجمه می‌گردد. این فعالیت به یافتن وبسایت صحیح امداد مینماید. با پیدا شدن وب سایت پوشه کاغذ ی اینترنت بار گذاری گردیده و وبسایت اکران داده خواهد شد.

سئو سایت

با تایپ URL در address experiment مرورگر فرآیند تحت انجام می‌شوند:

 

نخست مرورگر cache خویش را آنالیز مینماید تا IP متناسب با ادرس تایپ گردیده را بیاید در صورتیکه که‌این IP وجود داشته باشد آن را resolve کرده و وب سایت را اکران میدهد.

 

درصورتیکه اسم دامین resolve نشود مرورگر پوشه های هاست و رکورهای دی ان اس را نظارت مینماید.

 

در صورتی‌که رکوردی در فولدر هاست نباشد مرورگر در پی DNS سرور پیش فرض می رود و درصورتیکه مدخلی برای اسم دامین وجود داشته باشد وب سایت مربوطه را اکران می‌دهد.

 

درحال حاضر در صورتی DNS server رکوردی برای دامین نداشته باشد مرورگر به‌دنبال سرور در بقیه نقاط جهان می‌گردد و این عمل از روش ساختار سلسله مراتبی انجام می‌گردد.

 

درصورتی که مرورگر نتوانست هیچ دی ان اس سروری را پیدا نماید اسم دامین resolve نخواهد شد و خطای مربوطه به استفاده کننده نشان داده می شود.

 

صرف حیث کردن از رکورهای DNS بوسیله فولدر های هاست :

این عمل با تغییر تحول هاست فایلها قابل اجرا میباشد.هاست فولدر، فایلی میباشد که در کامپیوتر شما موجود هست و مانند یک mini DNS server فعالیت می نماید. در پایین مثال ای از این گونه پوشه را میتوانید مشاهده نمائید.

 

[pre]

 

# For example:

 

#

 

# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server

 

# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

 

127.0.0.1 localhost

 

[/pre]

 

خط انتها در‌این نمونه نشانی 127.0.0.1 را به localhost نگاشت می‌کند..

 

براین اساس هنگامی که localhost را تایپ میکنید سایت جانور بر روی localhost بار گذاری خواهد شد.

 

[pre]

127.0.0.1 localhost

64.233.167.99 my-bar-site.com # Staging server

[/pre]

 

خط انتها به مرورگر میگوید تا نشانی my-foo-site.com را به 64.233.167.99 نگاشت کند و در حالتی که دامین جان دار باشد و به IP دیگری اشاره نماید، مرورگر آن را با 64.233.167.99 جایگرین خواهد کرد. این فعالیت به‌این عامل میباشد که مرورگر نخست پوشه های هاست را محاسبه کرده و در صورتی رکوردی در آن باشد به عبارتی را resolve و سراغ جایی دیگر نمی رود.

 

صرف حیث کردن از رکوردهای دی ان اس به وسیله Local DNS :

از آنجاییکه مرورگرها نخست local DNS server را باز‌نگری می‌نمایند میتوانید رکورهای دارای ربط را در DNS server داخلی خویش تمجید کنید تا کار resolve در local صورت بپذیرد.